top of page
Asinara (173 of 303).jpg
Osvědčené okruhy
Nahoru

Na vyzkoušený oslí trek Českým Švýcarskem se můžete vydat z obcí Bynovec (vzdálená 10 km od Děčína), nebo z Růžové (vzdálená 15 km od Děčína), obě jsou dostupné i autobusovou linkou DÚK č. 432. Podrobnější popis výletů najdete níže, kliknutím na konkretní výlet se dostanete k podrobnějším informacím o daném okruhu ihned.

Oslí stezky z Bynovce

Nenáročná trasa na méně frekventovaný skalní útvar s unikátním výhledem na Labský kaňon (pokud počasí výhled do dálky umožní). Délka výletu 2,5 hodiny.

Cena výletu: 2200 Kč, je možné jej absolvovat s doprovodem i samostatně.

Vyhlášená skalní vyhlídka na údolí Labe u Labské stráně. Cesta z Bynovce nabízí výhledy na skalní masivy Českého Švýcarska, zpáteční cesta Knížecí stezkou s pasážemi, které otestují vaše dovednosti oslích průvodců.

Středně dlouhý výlet na cca. 3,5 hodiny, doporučujeme absolvovat s průvodcem (i vzhledem k hlídání oslíků u samotné vyhlídky). Cena za 2 oslíky: 2700 Kč.

Okruh pro náročné, přes Růžovou vyhlídku k lesnímu hřbitovu u Ludvíkovic a "Roklinkou" kolem Slunečné brány zpět. Cestou je několik výrazných převýšení, lze pouze s průvodcem.

Výlet na 5 hodin. Cena: 3700 Kč.

Všechny tři předchozí výlety je možné sloučit do celodenního zážitku s oslíky (cca. 7 hodin).

Za ten zaplatíte celkem 4200 Kč a užijete si oba oslíky a doprovod.

Asinara (302 of 303).jpg
Než se vydáte na cestu

Přečtěte si naše desatero rad, jak se s oslíky domluvit. Doporučujeme zejména, pokud plánujete oslí toulky bez doprovodu.

Po předchozích zkušenostech jsme se rozhodli cenově zvýhodnit výlet se dvěma oslíky a navýšit cenu za oslí trek s jedním oslíkem, poplatek za doprovod je nově úplně zadarmo, záleží tedy jen na vás, jestli se vydáte oslí stezkou sami, nebo s průvodcem. Kompletní ceník najdete zde.

A nezapomeňte, že si k výletu můžete obědnat piknik ze zámecké restaurace Café Páv a také, že zážitek můžete věnovat jako dárek formou poukazu. Vše najdete na stránce novinek, kde se můžete přihlásit k e-mailovému odběru aktuálních informací a zvýhodněných nabídek.

A pokud jste si z našich okruhů žádný nevybrali a přáli byste si užít oslíky po svém, napište nám a spolu vymyslíme, jak vás oslíci potěší, nejen na jedinečném výletě, ale i na oslavách, firemních či kulturních akcích apod.

Malý okruh na Růžovou vyhlídku

Růžový hřben

Oblíbená oslí "ochutnávka" na necelé tři hodiny. Jde o nenáročný, zhruba 6 km dlouhý výlet na Růžový hřeben, odkud je nádherný výhled na Labský kaňon. Na rozdíl od vyhlášené vyhlídky Belveder jde o malo frekventované místo bez větších úprav. Je to taková romantická skalní vyhlídka doplněná pouze zábradlím a lavičkou.

Výchozí bod se nachází zhruba 150 m od kapličky, kde je i zastávka autobusu. Přijedete-li z Děčína/Kámenu, zabočíte u kapličky co nejvíce doleva, cesta je zde již značena zelenou turistickou značkou. Na konci asfaltové silnice lze zaparkovat 2-3 osobní auta.

Pak se vydáte dále mírně do kopce po zelené a na rozcestí Pod Kamenským vrchem budete pokračovat vlevo a po červené až na vyhlídku. Pozor - červená značka pokračuje až do Děčína, odbočka na vyhlídku je značena červeným trojúhelníkem a vede ze značené trasy doprava.

Z vyhlídky se vrátíte cca. 500 metrů zpátky a na neznačeném rozcestí odbočíte vlevo. Lesními pěšinami se přiblížíte zpět k červené značce, odbočíte opět doleva a po chvilce se červená na vaší cestu zase napojí, po ní se dostanete ke kravínu, kde zabočíte doprava a začnete sestupovat zpět do Býnovce po panelové cestě, jakmile se dostanete na začátek obce, odbočíte vpravo a vrátíte se do výchozího bodu.

Dospělí bez dětí a bez zastávky na piknik možná zvládnou delší variantu - od kravína pokračujeme vlevo po červené až na výraznější křižovatku, kde se nachází i panel ČSNP, odtamtud se napojíte na knížecí cestu, druhou odbočkou doprava a budete pokračovat stále rovně, na konci knížecí cesty půjdete chvíli po silnici až ke křižovatce, pak opět rovně menší asfaltovou cestou a kolem Bynovecke hasičárny ke kapličce, odtud pčes silnici po zelené zpět k výchozímu bodu. Knížecí stezku poznáte také podle velkých pískovcových bloků podél cesty, pokud byste ovšem zabočili na druhou stranu, dorazíte místo do Bynovce k vyhlídce Belveder.

Knížecí cesta na Belveder a zpět

Belveder

Středně těžký výlet, který můžete po kratší instruktáž zvládnout i sami. Nicméně doporučujeme absolvovat raději s doprovodem i vzhledem k tomu, že na samotnou vyhlídku se s oslíky nedostanete a někdo ze skupiny by tudíž s nimi musel zůstat na louce před vyhlídkou, to za vás může udělat průvodce. Během čtyřhodinového výletu knížecí stezkou na Belveder ujdete přes 10 km.

Zvolíte-li si tento výlet, doporučujeme zaparkovat u Bynovecké hasičárny. Od kapličky pojedete dále po hlavní asi 30 m a na první odbočce zahnete doprava.

Odtud s oslíky vyrazíme mírně doleva po asfaltové cestě, přejdeme křižovatku a po silnici půjdeme chvilku rovně, a poté se vydáme knížecí stezkou s nově vysázenou alejí mezi poli mírně doleva (turisticky neznačeno), pokračujeme stále rovně, až se napojíme na červenou turistickou značku. Tu však zase brzo opustíme a vydáme se více vpravo a využijeme pěšinek vedoucích mezi okrajem lesa a poli, otevřená krajina tu nabízí výhledy na okolní obce - Arnoltice, Růžová a blíže k Labské stráni se pak otevírají panoramata z německé části Česko-Saského Švýcarska s nádhernými skalními útvary. Konečná pasáž je více z kopce, oslíky zde budeme držet více nakrátko a brzdit, pokud si nejste jisti, raději necháme děti sesednout.

Jakmile si užijete různá zakoutí belvederské vyhlídky, vydáme se zpátky stejnou cestou po červené až k lesu a budeme pokračovat stále rovně dle červené turistické značky, ta nás dovede až k býnoveckému kravínu, odkud se vydáme doleva po panelové cestě dolů do obce.

Na zpáteční cestě narazíte na náročnější úsek cesty do kopce poničené mnoha výmoly, nechte zde oslíkům volnější vodítko, sami si najdou vhodnou cestu, výstup bez problémů zvládnou a do kopce vám utíkat nebudou.

Po hřebenech nad Loubí a kolem Slunečné brány zpět

Slunečná brána

Pětihodinová procházka pro náročné. Na relativě krátké trase zažijete spoustu zajímavých momentů, vřele tento trek doporučujeme. Trasa je dlouhá zhruba 11 km a nabízí několik úchvatných výhledů na Labský kaňon Růžovou vyhlídkou počínaje a Spáleniskem konče, okolí Ludvíkovického hřbitova může být příjemným místem na piknik nebo kratší oddechovou zastávku před cestou zpátky. Druhá část cesty vede takzvanou Roklinkou, odkud můžete vylézt na Slunečnou bránu a obdivovat další jedinečný pískovcový útvar.

Výchozí bod se nachází zhruba 150m od kapličky, kde je i zastávka autobusu. Přijedete-li z Děčína/Kámenu, zabočíte u kapličky co nejvíce doleva, cesta je zde již značena zelenou turistickou značkou. Na konci asfaltové silnice lze zaparkovat 2-3 osobní auta.

Odtud půjdeme doprava na panelovou cestu a po ní dojdeme až ke kravínu, odkud budeme sledovat červenou turistickou značku a odbočíme po ní vlevo směrem k Růžové vyhlídce, po červené pokračujeme dále nad pískovcovými hřebeny až na Liščí křižovatku, kousek odtud můžeme navštívit lesní hřbitov Ludvíkovice. Pak už se vydáme na zpáteční cestu po zelené, která nás dovede až do Bynovce. Na trase se nachází několik výraznějších převýšení, tento výlet nabízíme tedy pouze ve variantě s doprovodem.